fredag 4 november 2016

Dag 4... och 5

I går joggade jag, ute i snöeländet, två varv i spåret. Det gick inte snabbt och latmasken försökte få mig att nöja mig med ett varv. Det var nära, men jag liksom knäppte på tunnelseendet när jag passerade varvningen och körde ett varv till.

I dag besökte jag gymmet. Där började jag med löpbandet. Först 10 min promenad, sen 10 min jogging. Sen körde jag intervaller, 3 min jogging, 2 min gång. 6 kilometer senare bytte jag till styrka.

Jag vågade mig på lite nya maskiner eftersom det var rätt tomt på gymmet.


Först körde jag row/rear deltoid. 10 gånger med 20 kg, 10 ggr med 17,5 kg.



Chestpress är ingen favorit, jag är så jäkla klen i de musklerna. 8 ggr på 20 kg, 8 ggr på 17,5 kg.




För att låta överkroppen vila lite bytte jag till Seated leg curl. 8 ggr med 40 kr, 8 ggr med 37,5 kg sved rätt bra. Det är bara att inse att mina muskler är otränade.



Tillbaka på överkropp, för det är ändå där jag vill och behöver träna mest, körde jag Pull down. 2 omgångar med 10 i varje, alla på 30 kg.



Lite mer ben, Leg extension, fick avsluta besöket i den - för mig - nya avdelningen på gymmet. 8 + 8 gånger på 25 kg.


Efter detta körde jag lite biceps och rygglyft samt lite axlar/armar med hantlar. 25-30 min styrka var allt jag stod ut med, det är liksom inte direkt kul även om det är nyttigt och jag inser att jag behöver det.

Innan jag gick hem körde jag 1 km till på löpbandet, denna gång i rask takt med motlut.

Sammanlagt 7 km på löpband och ca en halvtimme styrka. Helt okej, faktiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar