måndag 26 september 2016

Dags för nästa steg...

Trots en helg med skräpmat och vin, inget joggande på flera dagar och inte så där mega-motiverad gav jag mig av mot Motorp för en runda.

Jag vill ju inte gå bakåt i utvecklingen så jag bestämde mig för att jogga hela rundan, oavsett hur snigel-sakta det skulle behövas. Jag ville inte bryta min fina trend och ta gå-vila.

Jag gick ut försiktigt men kände att benen svarade bra så jag fortsatte i ett okej tempo. En liten stund funderade jag till och med på att ta sexan istället för femman men jag var så pass hungrig att jag ändå nöjde mig med femman.

Trots att jag kände av håll lite till och från kunde jag fortsätta jogga och jag kände mig himla duktig. Jag visste liksom att jag skulle kunna jogga ända in i mål. Jag kände dessutom att jag skulle ha kunnat tagit sexan trots allt.  :-)

Farten höll i sig och jag kunde till och med ta ut stegen lite på ett par ställen så när jag närmade mig mål var jag himla nöjd. Svettig, hungrig men nöjd.

Det blev inget PB i dag, men det var bara 12 sek från den snabbaste rundan så jag är grymt nöjd och i morgon är det dags att höja ribban lite. Antingen genom att ta sexan i Motorp, eller genom att köra ett par varv här hemma i spåret, men då åt "fel" håll för jag inbillar mig att det är jobbigare åt det hållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar