söndag 18 september 2016

Nu är jag på gång

Jag började dagen (i alla fall förmiddagen) med en mils rask promenad tillsammans med maken. Solen sken och det var bara att njuuuta av vädret och skogen. Så helt enormt jätteunderbart.

Väl hemma städade vi lite, fixade mat och grejade så där som det gärna blir en söndag. När maken tände grillen insåg jag att det var dags att kliva in i duschen - men eftersom jag ändå var svettig och ombytt kunde jag ju lika gärna ta en runda i motionsspåret här bredvid. Alltså snörade jag på mig skorna och begav mig av till spåret. Mitt mål var att jogga hela även i dag så jag gick inte ut särskilt hårt. Benen kändes pigga trots en mil några timmar tidigare så jag matade på. Nu ska man komma ihåg att när jag säger mata på så pratar vi alltså ca 7 min/km, det är alltså inte så att man blir direkt åksjuk.

Dryga kvarten senare var jag i mål, skönt trött men inte sop-slut. Dessutom var jag 10 sek snabbare än i torsdag. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar