fredag 30 september 2016

Nytt personbästa

Nu står mina PB som spön i backen, nästan. I dag åkte jag till Motorp och gav mig ut i spåret. Precis som vanligt gick jag ca 800 m för att bli varm, sen började jag jogga.
Det som var annorlunda i dag var att jag joggade förbi 5 km-avfarten och fortsatte till 6 km.

Trots att jag fick galet ont i magen (typ mensvärk i kubik) efter ett par km, och det höll i sig till och från i ett par km, så fortsatte jag jogga. Snigel-jogg men ändå jogg. Jag joggade ända in i mål, vilket innebär drygt 5 km sammanhängande jogg. Det är det rätt längesen jag fixade så jag känd mig ruggigt nöjd när jag gick i mål.

Nästa steg får bli att fixa att jogga trots att rundan inte är lika plan och fin som i Motorp. Alltså ska jag lägga mer tid i spåret här hemma, och mindre i Motorp, de närmaste veckorna.

Nästa mål är två varv utan gåvila... Ett fixar jag ju redan, så halva jobbet är liksom gjort. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar