onsdag 12 oktober 2016

Carina-mördarbacken 1-0

En kortare joggingrunda stod på dagens schema, så direkt efter jobbet bytte jag om och snörade på mig skorna för att inte fastna i soffan.

Jag bestämde mig för att jogga till spåret, ett varv och sen hem igen. Problemet är att det är en liten mördarbacke så där 300 m innan jag är hemma. Att orka jogga hela rundan och sen hela den backen, det ligger liksom inte riktigt inom räckhåll för mig.

Eller LÅG ska jag väl säga, för jag fixade det. Jag tänkte väl liksom ta en lyktstolpe i taget och - i bästa fall - fixa hela backen och sen gå de sista 150 m hem men väl uppe var jag bara halvdöd så jag fortsatte jogga hela vägen hem.

Så där galet, drygt nöjd med mig själv smakade det sen himla gott med mat efter en varm, välförtjänt dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar