måndag 24 oktober 2016

Hurra hurra

Nu har jag klarat mig utan nässpray ett helt dygn. Jag känner mig betydligt piggare och hoppas nu att förkylningen hoppat vidare till någon annan.

Jag hade tänkt åka till gymmet efter jobbet, köra lite enkel styrka bara för att få lite träning, men i bilen hem så kände jag att jag ville vara utomhus. Väl hemma bytte jag om och letade fram reflexvästen, snörade på mig skorna och drog i väg. Lugnt och fint joggade jag en liten runda här i samhället. När jag kom till första, långa backen tittade jag ner i marken istället för långt framåt för att slippa se hur seg backen är. Det funkade och jag kom upp utan större svårighet. Några hundra meter senare var det dags för lilla mördarbacken. Jag lovade mig själv att ta en lyktstolpe i taget, och att det var okej att inte orka hela eftersom jag nyss varit så förkyld,  men steg för steg för steg tog jag mig upp för backen och väl uppe hade jag kraft kvar att jogga ända hem.

3,5 km blev det, och inte in någon turbo-fart, men jag är himla nöjd med att jag kom ut och att jag orkade jogga hela vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar