söndag 23 oktober 2016

Det räcker nu...

I över en vecka har jag dragits med en förkylning som fullständigt suger musten ur mig. Att träna har liksom inte varit aktuellt, jag har haft fullt upp med att jobba och sen orka sitta i soffan. Den får gärna ta slut snabbt, hoppa vidare till någon annan, nån som ändå gillar att häcka i soffan.

Det är ju så hopplöst tråkigt även om jag vet att det är gnälligt. Det finns en massa människor som skulle uppskatta att bara ha en förkylning, jag vet det, men det tär på humöret att vara snorig och att inte får träna. Jag var ju verkligen på gång... Nu är jag rädd för att ha trillat en massa steg bakåt igen, få börja om.

Hela kroppen skriker efter att få ta på sig träningskläder och bege sig ut och svettas. Jag tycker nog att det känns lite bättre i dag så mitt mål, just nu, är att ta me träningsväskan och köra ett lite lättare pass inne på gymmet i morgon efter jobbet. Inte ute i regn och kyla, och inte något köra-skiten-ur-mig-pass.

I går skulle jag egentligen Besegra Trappan. Det har varit inbokat sedan länge men jag fick snällt nöja mig med att agera hejarklack och fotograf till de andra, samtidigt som jag släpade mig uppför trappan några gånger för att inte frysa häcken av mig. Kampen mot Trappan får jag ta en annan gång, för jag ska besegra den.

För att nu komma i gång igen skippar jag godis och andra sötsaker i 30 dagar, från och med i morgon. Det blir heller ingen skräpmat under dessa 30 dagar utan vanlig, vettig mat som kroppen mår bra av.

Som en liten extra boost så startar jag varje dag med en ingefärashot! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar